<$BlogMetaData$

Saturday, October 22, 2005

我們到底是誰
我是一個音樂人
充滿驕傲的音樂人
是一個每天工作二十個小時的追夢人
是一個歌聲不佳卻盡全力嘶吼的主唱
是一個不想冷漠世故的靈魂
六年前我來到這個地方的時候是          
六年後此刻的我 依然是...                        --阿信
This is something I found on ptt... Something that reallly touches me...
Just as everyone is discussing intensely about having another version of Zhi Zu, maybe let's just cease our anger for a moment ba... let's all recall how their music, lyrics had made significance to our lives....
我是海賊
但是我不為了金銀財寶而去冒險 不為了野心去強取奪獵
冒著懷疑與誤解的強風狂雨 我要為你找到一個的世外桃源
在那裡風吹著花瓣搖曳著露水滴下了土壤的無限邊緣都看不到飛彈跟軍隊
在那裡人心是唯一的國界 有著不同的故事卻說著同樣的語言
不懂的人 請讓我原諒你不押韻的懷疑猜忌
相信的人 我會為你獻上成功之後了解的眼淚   --阿信
Whether the company decides to Gai Ban or not, I'll always remember the feeling I had when I listened to 憨人 and later 神的孩子都在跳舞. I will always remember how crazy I got when I 1st heard them live. I will always remember the first time I went to the airport. I will always remember the first time I sent in my vote to 933...

5 Comments:

Blogger JY said...

我是谁 活了二十多年 答案最终只有一个
我不知道
非要套上一个答案的话 只能说我是我爸妈的孩子

走过的昨天 流下太多后悔的泪水
拥有的今天 总是不会好好的珍惜
未知的明天 期待与希望是否再次 让我失望

不知道自己是谁 无所谓
要在乎的是 是否为自己而活出每一天
要在意的是 别轻易地伤害所深爱的人

如果我曾感动了你 我很开心 也该满足
至少在您的记忆里 我曾出现
也只有在你的回忆里 你知道我是谁

~俊源

1:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

绝对同意!

我想...在我们大家,包括我自己,在质疑唱片公司的焦点时,应该要开始想想,我们的焦点在哪里.

谢谢.

6:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

果然是阿信!
赞!!
GREAT!!
it's THE attitude!

6:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Actually i am not very angry with the decison of their record company but then to me i wld stick to my decision to just buy one album.

i love them for their music and lyrics.

8:57 PM  
Blogger Andrea Ng said...

*clap clap*

JY!! You did a great job as well!!! wun lose to ashin man!!
Dun you guys agree??
haha... just that ashin used lots of metaphors den yours more shi2 zai4... dun need to use much imaginations~ :)

hai~ I not really angry oso~ Just very dui~ den will grumble grumble~ haha... if its in the past, maybe i will still buy... But now, i already bought the taiwan version and plus i have been poor recently... so... have to give it a miss lah~

12:19 AM  

Post a Comment

<< Home