<$BlogMetaData$

Saturday, March 04, 2006

Who say I only like Ashin?

過去的一個月左右都在下載綜藝節目,電台廣播等。只因爲五月天裏我最喜歡的阿信,以個人名義出了書。我記得我曾經說過我無法形容阿信出書我有多開心之類的話。一直到那首單曲的出現,我興奮的心情開始變質。但是,之後一連串由阿信獨自上的通告又讓我恢復原來的情緒。當很多五月天的支持者都在感慨萬千之餘,我卻常常很期待看到或聽到阿信所上的節目。畢竟阿信是五月天當中我最欣賞的。所以即使其他團員不在,我的興奮程度沒有減很多。頂多是節目比較不好笑,比較少爆點罷了。

可是我在一個小時前看了 "華眾曲寵" 的頒獎典禮,當他們五個一起站在台上表演,台下的觀衆熱情地回應時,Believe it or not~ I cried :'(((((
原來, afterall, I still miss the Five of them together rather badly...
真的已經很久很久沒有看到他們五個站在同一個舞台上了... 雖然實際上只不過兩個月,但是阿信的"單飛" 使得這兩個月過得好像兩個世紀。可能是因爲他的那些通告和新聞更會讓人想起五月天吧~
言歸正傳,一直以來,有很些人可能會覺得我對阿信的欣賞遠超越對五月天的欣賞。他們讓我自己也開始懷疑是不是真的是這樣。(雖然我心裏並沒有覺得有什麽不妥,最起碼我敢承認。也不覺得欣賞阿信是膚淺的。)

一直到剛才,看見他們表演的那一幕,我才意識到 "嘿!誰說我只是喜歡阿信?" 我發現五月天一起站在台上的感染力遠遠超越阿信自己一個人。還有另外一個重點!!!那就台下的觀衆!! 我想,如果五月天的歌迷不是像這群人那樣,我大概也不會變得那麽瘋五月天吧~ 每次大家一起看五月天的時候,真的都能感覺到大家就像一家人!很溫馨!!!即使這群人當中其實也藏著不同的心結,但是一起聼他們的歌,一起像瘋子在跳的時候,那些不愉快都變得很渺小~

所以啊~ 我又老套地 pray that 五月天不會解散!!!原因就不用多說了~
喜歡五月天的人肯定知道!而那些對五月天沒什麽感覺的人,我即使說了你也不會明白~

3 Comments:

Blogger Fantasy said...

NODS HEAD!!!

ppl who dont like them wunt understand de... that day when i saw the 5 together... at last... felt as if s'pore FH was donkey years ago... like dunnoe how long never see them liaos...

so gan ren! =)

and... nobody say u ONLY like ashin... juz that u like him the most... hehehehe... =p

11:29 PM  
Blogger keitsu said...

there is nothing wrong in liking someone more in the band... so no worries...

in the past i also hated the idea that pple just like ashin and not mayday.. but i kinda of accept the fact that there is nothing wrong with pple just liking ashin and not mayday... its their preference, who are we to control or affect who they like? (i'm not saying you like him only lah.. but just a stand i'm taking...)

the most important thing is like what you say... just admit it lor.. if a pax like Ashin and not mayday just admit it... rather than just say you like MD and trying to conform to "everybody" because that is what "everybody" thinks its right...

4:25 PM  
Blogger Andrea Ng said...

heyhey Fantasy >> There are ppl in this world that says the following:

Like Ashin MORE = Like Ashin ONLY
Like the others MORE = Like the others MORE

Keitsu >> Yup! I got wat u mean! Wat I cannot tolerate most are ppl's extreme mindset.. Does liking Ashin more makes you a music-lover less?

Not that I wanna clarify anything, I realised no matter how I clarify, ppl still stick to their mindset... Very few will change like you ;)

I just hope that ppl will be more sensible to understand the whole logic, rather than keep 轉牛角尖~

Den again, I am not saying I very sensible lah XDXDXD
Just try to understand a picture from another point of view ;)

天平的兩端你都去過了嗎?:p

7:00 PM  

Post a Comment

<< Home