<$BlogMetaData$

Saturday, March 25, 2006

突然想問大家一個問題~

如果有一天,一個和你還算不錯的朋友和一個和你有過結的人成爲情侶,你會怎麽辦呢?
你會:

1)爲了你朋友,嘗試接受那個人?
2)仍然不接受那個人,和你的朋友漸漸疏遠?

可能很多人會選擇 1 吧~
可是我選擇了 2 ~ 也許友情還沒那麽深,所以比較容易吧~
我當然希望他幸福快樂~ 但是在世上並不是什麽都能兩全其美的~
當你作出選擇時,就一定會犧牲掉一些~

也許是我太小氣~
又或許有其他的原因吧~

4 Comments:

Blogger JY said...

人生不從來, 何不放開懷....

12:21 PM  
Blogger Dr3amsm1th said...

慧华在此。
不用担心,因为我也会选择(二)
很简单的理由为我不想强迫自己去接受一个人。
疏远朋友是为了朋友好,因自己会理解到不想朋友日后有进退两难的情况。而且日后他们分手,也不会日后给人嫌说自己怂恿朋友和X分手。

4:09 PM  
Blogger Andrea Ng said...

Although we haven't been seeing each other~ I just wanna say~
知我者,慧华也~
Thanks so much gal!!

6:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Choice 2.

If its really close friends, i will state clearly that I only meet her/him with other friends and not with their bf/gf.

For both situations, I don't want to interfere with their relationships problems.

I think, if I ever bear a grudge with a person, he or she should be selfish and self centred kind.So I hope... HAHAHAHAHA.. their relaionship will not last. For my friend's sake la.

2:27 PM  

Post a Comment

<< Home